Ambasada Pakistanu

Sprawdź informacje o ambasadzie i wydziale konsularnym Ambasady Islamskiej Republiki Pakistanu

Dane adresowe:

Ambasada Pakistanu
Ul. Wiertnicza 63,
02-952 Warszawa
+48 22 8494808

Jakie są godziny pracy sekcji konsularnej ambasady Pakistanu?

Dokumenty można składać od poniedziałku do czwartku od 10.00 do 12.00. Odbiory są jedynie w piątki od 10.00 do 12.00.

Jak przebiega legalizacja dokumentów do Pakistanu?

Żeby móc dokonać legalizacji dokumentów w ambasadzie Pakistanu należy najpierw zalegalizować je w polskim MSZ i dopiero wtedy można złożyć dokumenty w ambasadzie.

Do oryginałów (jeżeli są sporządzone w języku polskim) należy dostarczyć tłumaczenie przysięgłe na język angielski lub arabski oraz kopie dokumentów do legalizacji. Sam proces legalizacji dokumentów trwa około 15 dni.

Legalizacja dokumentów do Pakistanu jest konieczna. Nie możesz skorzystać z procedury uproszczone kończącej się klauzulą apostille, gdyż kraj ten nie honoruje zapisów konwencji haskiej.

Koszty legalizacji dokumentów do Pakistanu:

  • Legalizacja dokumentu pełnomocnictwa – 1050 PLN za jeden dokument
  • Legalizacja dokumentu handlowego – 500 PLN za jeden dokument
  • Legalizacja dokumentu prywatnego – 200 PLN za jeden dokument
  • Legalizacja faktury lub rachunku – 315 PLN za jeden dokument

Zamów legalizację dokumentów

Wyślij zgłoszenie a zajmiemy się resztą. Więcej informacji na temat legalizacji dokumentów w Ambasadzie.

Ambasada Islamskiej Republiki Pakistanu – informacje ogólne

Ambasada Pakistanu w Warszawie akredytowany jest także w Łotwie, Litwie i Estonii. Polska nawiązała stosunki dyplomatyczne z Pakistanem w 1962 roku. Pierwsza ambasada w Warszawie powstała w 1969 roku i jej siedziba znajdowała się w hotelu Bristol przy Krakowskim Przedmieściu 42-44. W talach 1971-1974 ambasada znajdowała się na ulicy Raszyńskiej 54. Ze względu na uznanie przez Polskę władz Bangladeszu w 1972 roku stosunki międzynarodowe z Pakistanem zostały zerwane. W 1975 roku nawiązaliśmy ponownie współpracę. W latach 1975-2016 ambasada miała swoją siedzibę na ul. Starościńskiej 1. Od 2016 roku Ambasada Pakistanu znajduje się pod obecnym adresem.

Obecnie ambasadorem jest Jego Ekscelencja Pan Malik Muhammad Farooq. Oficjalna strona Pakistanu.

Czy Polacy potrzebują wiz do Pakistanu?

Tak – obywatele Polski potrzebują wizy do Pakistanu.  Na dzień dzisiejszy są dwie opcje uzyskania wizy:

  1. E-wiza
  2. Wiza wydana przez konsulat

E-wiza jest formalnie łatwiejsza do uzyskania, ponieważ nie trzeba nigdzie dostarczać paszportu w oryginale. Cała procedura odbywa się on-line, jednak trzeba pamiętać, że procedura uzyskania wizy niestety też jest długa, ponieważ zazwyczaj proszą o dostarczenie dodatkowych dokumentów poprzez system migracyjny.

Na wizę wydaną przez konsulat czeka się około 21 dni i nie ma trybu pilnego.

Rodzaj wizyOpłata konsularna
Wiza biznesowa jednokrotnego wjazdu385 PLN
Wiza biznesowa wielokrotnego wjazdu580 PLN
Wiza turystyczna 168 PLN

Czy przed złożeniem dokumentów w ambasadzie Pakistanu trzeba się wcześniej umówić?

Nie, konsulat nie wymaga umawiania się przed złożeniem dokumentów. Jeżeli ktoś będzie składał dokumenty w naszym imieniu, musi mieć upoważnienie z danymi osobowymi, że wyrażamy zgodę na to.

Sprawdź na mapie


Tematy pokrewne

Legalizacja dokumentów do Chin

Ambasada Egiptu

Uwierzytelnienie faktury do Dubaju

Jak uzyskać legalizację do Kuwejtu